2012. november 22., csütörtök

Vanílialikőr

Saját készítésű ajándéknak kitűnő ez a Czifray recept alapján készült likőr. Karácsonyig még kényelmesen elkészül. Egyúttal a Kata által hirdetett "Egy doboz élete" játékra is ajánlom.



Hozzávalók:
- 2 dl tejszín
- 4 dl pálinka (nálam meggy)
- 6 rúd vanília
- 5-6 evőkanál akácméz

Elkészítése:
A hozzávalókat jól záródó üvegbe töltöttem. A vaníliarudakat felhasítva helyeztem bele. Alaposan összeráztam, és 14 napra hűvös helyre tettem. A rázogatást naponta megismételtem.
Sűrű szövésű szöveten szűrtem át, majd dekoratív üvegbe töltöttem.

Ma a folyadékot ismét átszűrtem, egy hét alatt sokat tisztult. Érdemes a szűrést tehát kétszer elvégezni!

Forrás: Czifray, 1829.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, szép, hangulatos fotót készítettél róla! Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi ideig áll el, mivel hogy tejszín van benne?

    VálaszTörlés
  2. Első alkalommal készítettem, de úgy gondolom, hogy nem egy két hétig áll el. A képen még opálosabb, most már egészen tiszta, szinte nem is látszik, hogy tejszínnel készült.

    VálaszTörlés
  3. Finom likőr...szép fotó...teljes az összhang! Gratulálok! Én is elkészítem.....szerinted házi pálinkából is jó?

    VálaszTörlés
  4. Házi pálinkából a legjobb! Én a törkölypálinka ízét nem szeretem, azt nem igazán ajánlom hozzá, de bármelyik gyümölcspálinkából finom lehet.

    VálaszTörlés
  5. Igazi női ünnepi itóka. Mennyi idő kell, hogy teljesen letisztuljon?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Két hét érlelés kell az első szűrésig, 1 hét után pedig ismét szűrni kell. Összesen 3-3 és fél hét után lesz kész.

      Törlés